Beginning to settle

Hier dus mijn nieuwe blogpost, het heeft een tijdje geduurd maar nu kan ik er helemaal invliegen, ik heb het hier ook wat verfraaid zodat het aangenamer is om deze website te bezoeken.

Ondertussen zijn de problemen met mijn vakken ook opgelost en is alles goedgekeurd nu alleen nog hopen dat ze daar aan de KU Leuven even mijn ISP programma aanpassen en dan is alles ok. Uiteindelijk moet ik hier maar 3 vakken doen maar het zijn wel kleppers, voor elk vak moet een examen en een paper geschreven worden en elke week een pak dingen gelezen worden, waarna er voor 1 van de vakken dan ook nog eens wekelijks een paar vragen over wat je gelezen hebt moeten ingevuld worden. Ook heeft elk vak ook nog eens zijn eigen tutorials, wat wil zeggen dat je in groepjes van maximum 15 mensen tesamen komt en praat en vragen beantwoordt over het vak. Ik weet dus zeker wat te doen hier! Verder is het plan om bij de radio te gaan hier van de baan, het bleek toch niet echt de moeite om een show slechts in het eerste semester on air te brengen, maar als ik terug in Belgie ben ga ik uiteraard weer aan de slag bij Scorpio (waarschijnlijk niet direct weer met een eigen programma maar terug gewoon bij Scoops). In plaats daarvan ga ik eens zien of ik een paar keer kan gaan zweefvliegen met de zweefvliegclub hier.

Vorige week zaterdag gingen we naar Oxford, en omdat daar een universiteit is verwachtte iedereen daar een redelijk grote stad te vinden (ik dacht dat het ongeveer even groot was als Leuven) maar dat was helemaal niet het geval. Oxford is niet veel meer dan de oude universiteitsgebouwen en enkele winkels (ok toegegeven een grote winkelstraat). Toch zagen we wel enkele interessante dingen, maar het hoogtepunt van de dag was voor de meeste erasmusstudenten de eetzaal die figureert in de Harry Potter films, omdat ik er nog geen een van gezien heb kon deze attractie mij eigenlijk niet echt beroeren.

Universiteitsgebouw van Oxford

Universiteitsgebouw van Oxford

Verder valt alles hier met de locals ook goed in zijn plooi, ik ben al een paar keer iets gaan drinken met hen en ze worden altijd maar vriendelijker en vriendelijker, sommige van hen spelen ook muziek en misschien gaan we wel eens op een keer iets samen spelen, maarja ik heb hier geen basgitaar en mijn groene gitaar maakt rare geluiden (waarschijnlijk zit er iets los in ofzo, ofwel is ze versleten, wat toch wel zonde zou zijn 🙂 ). Ook zijn ze allemaal verrast door mijn kookkunsten maar dat is niet verwonderlijk want zij hebben al moeite met het koken van een ei (bij wijze van spreken…).

Straks is het hier weer de wekelijkse afspraak met alle Internationale studenten, en dat het een feestje gaat worden staat nu al vast! De vorige drie keren was het toch zo en gewoon eens alle mensen zien die je wel kent maar niet al te veel spreekt tijdens de week is ook al de moeite om te gaan. Maar eerst, eten!

Tot de volgende,

Pieter

een impressie van wat ik uit mijn raam van mijn kamer zie

een impressie van wat ik uit mijn raam van mijn kamer zie

~ by hoofdtelefoon on October 15, 2009.

One Response to “Beginning to settle”

  1. alléé pieter,

    het is bijna een maand geleden dat je hier nog iets hebt gepost, ben je in’t slaap gevallen of wat??

Leave a comment